YAPTIĞIM DEĞİŞİKLİK VE İLAVELER :

 

 









1- Top case : Sele altı bagaj bölmesi çok küçük olduğu için arkaya 48 litrelik Top case denilen çanta. 200,-TL.

 2- Ön cam: Ön rüzgardan bedenimi korumak için gerekliydi ve çok faydasını gördüm. Şimdi önden gelen hava kaskımın üstünden geçip gidiyor. Ön cam yakıtı biraz arttırdı ama olsun bence değer. Ayrıca kıyafetime böceklerin yapışmasını da önlüyor. Yağmurda da çok işe yarıyor. 100,- TL.

 


3- Dörtlü sinyal sistemi : Silifke bölgesinde bulunan tünellerde arkadan gelen araçların fark etmesi için mevcut sinyal lambalarıma ilave anahtar ve flaşör ile dörtlü sinyal sistemi yaptırdım. 80,- TL. Özellikle bunun çok önemli olduğunu düşünüyorum çünkü tünel içinde yol boyunca sağ tarafta kırmızı sol tarafta beyaz led ışıklar bulunuyor sizin stop lambanızda kırmızı olduğu için fark edilmiyorsunuz. Dörtlü sistem turuncu yanıp sönen ışıkları ile sizi görünür kılıyor. Bu yüzden çok önemli.


 4- Sele tadilatı : Benzin deposu, tek parça olan selenin altında olduğu için benzin alırken arkadaki heybeyi veya çantayı yerinden alıp ondan sonra seleyi kaldırmam gerekiyordu. Bu yüzden seleyi kestirip iki parçaya ayırttım. Şimdi sadece öndeki parçayı kaldırıyor arkasındaki heybe veya çantayı indirmiyorum.



  Deri olan seleye dış etkenlerden korumak ve terlemeyi önlemek için file kılıf geçirdim. Tadilat 100,- TL. ve file 35,- TL.
   Uzun turlara giderken kırmızı çantalarımı yan demirlere takamadım.Ben de aynı malzemenin biraz daha incesini bulup yanına vidaladım ve çantalarımın asma klipslerini buraya taktım.


Çantaların altı da arka basamaklara basınca oldukça sağlam oldular. 
 

5- Koruma demirleri : Çok şükür şu ana kadar hiç düşmedim ama kaporta parçaları plastik olduğu için önlem almam gerekiyordu ve servisinden orijinal koruma demirlerini aldım. 200,- TL.

 


6- Kilim desenli heybe : Nostaljik kilim desenli heybe pazar ve market alışverişlerinde olmazsa olmazım. 65,- TL.

 


7- Kilit ve alarm : Güvenlik önlemi olarak sağlam bir kilit ve uzaktan kumandalı bir alarm aldım. Kilit = 145,- TL. Alarm 150,- TL.

8- Lastikler :
     Neredeyse tüm sıfır motorların eksi yönlerini sayan yorumcular, üzerindeki lastiklerin mutlaka değiştirilmesini öneriyorlar. Aslında frenler ve lastikler bir motorun hayatımızı teslim ettiğimiz en önemli parçalarıdır. Gerçekten üzerindeki lastikler çok kötüydü. Araştırmalarım sonunda ( Fabrika ile bile görüşerek.) doğru lastiğin Anlas firmasının tubeless, MB-79 veya NF-29 modeli olduğunu öğrendim.


Her ikisinin de çok başarılı olduğunu söylediler. Ben tercihimi MB-79 dan yana kullanıp öne 2.50X17 arkaya 2.75X17 ebatlarını taktırdım. Motorun yol tutuşunu, virajlarda ki hissiyatını ve yoldaki akışını hemen fark ediyorsunuz. Bu arada ikisine Eylül 2021 de toplamda 450,- TL. civarında bir ödeme yaptım ve şu anda 10.000,- TL civarında olan sıfır motorda neden bu kadar önemli bir malzemeden kaçtıklarını gerçekten anlayamadım.
   8- Kilometre saati :

   12.500 km.de kilometre saatinin devir saati bozuldu. Servise müracaat ettim hemen sipariş verdiler 2 hafta içinde komple yenisi ile değiştirdiler.
   9- Ön dişli değişti :
    Yaptığım araştırmalar ve bu konuda teknik bilgisine güvendiğim kişilerin önerileri sonunda 12.500 km.ye gelince serviste 14.lü olan ön dişliyi 15.li olan ile değiştirdim. Arka dişliye dokunmadım. Motorun sesi azaldı düz yolda gidişi fark etti. Rampada değişen bir şey olmadı. Şayet arka dişliyi de bir diş küçüğü ile değiştirmiş olsaydım düz yolda biraz daha rahatlıyabilirdi ama bu sefer de yokuşlarda vites küçültme isteyecekti.Bu yüzden arkayı hiç ellemedim.
   10- Elcik korumalar :
   Her ne kadar eldiven kullansam da hem rüzgardan hem de arı,böcek ve araçların fırlattığı taşlardan ellerimi koruması için elcik korumalarını iyi ki almışım çok memnun kaldım. Motorumun görüntüsünü de değiştirdi.Montajını kendim yaptım çok basitti. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BURDUR-GÖLHİSAR TURU :

ROMANYA-2019 ( TRANSFAGARAŞAN YOLU )

ANADOLU TURU :