NEDEN 50 CC.LİK CUB MOTOR ALDIM.

 2006 senesinde yeniden günlük hayatıma dahil olan bisiklet ile 2011’e geldiğimde uzun turlara çıkmaya başladım ve 2020 senesine kadar Türkiye’nin ve Avrupa’nın büyük bir bölümünü bisikletimle karış karış gezmiştim. Bununla ilgili yol anılarımı ‘’kayapalancilar.blogspot.com’’ isimli bloğumda detaylı olarak anlattım.

 2020’nin ekim ayında hem diz kapağımdaki sıvı kaybını daha idareli kullanmak hem de yaşım gereği pek genç sayılmayacak bedenimi daha az yormak dolayısıyla daha uzun yıllar turlarımı yapabilmek için motorlu bisiklete ( Yuki Gusto 50 cc. )geçmeye karar verdim. Bu arada asla vaz geçemeyeceğim bisikletimi de E-BİKE yani pedal destekli bisiklet (Shimano steps motorlu Kron ETX-500 ) olarak değiştirdim. Bundan böyle uzun turlarda motorlu bisikletimi şehir içlerinde de bisikletimi kullanacağım.

 Motorum resmi kayıtlarda 45 km hız sınırlaması olan  motorlu bisiklet olarak geçiyor. Zorunlu trafik sigortasından ve MTV’den muaf, B ehliyeti ile kullanılabiliyor ve diğerleri gibi 2 yılda bir TÜV TÜRK’de muayene oluyor.

 17 inç jantlara ve 4 zamanlı, 4 vitesli yarı otomatik Euro-4 normlarında 50 cc.lik bir motora sahip. 3 litre kapasiteli deposu ile 150 ile 200 km arasında yol yapıyor. 50 cc lik motorların tamamı için geçerli olan 45 km.lik yasal hız sınırlaması bence de çok doğru olmuş. Diğer motorları kullanmadım ama benim motorum ile 40-45-50 km hızlarda çok keyifli ve rahat bir sürüş yapıyorsunuz. 80 hatta 90 km.ye kadar hemen çıkabiliyor ancak motor son derece güvensiz hale geliyor ve kuvvetli vibrasyon başlıyor. Bunun sonucunda da vidalarda gevşemeler plastik akşamlarda çatlamalar oluşuyor. İşte genel olarak genç kullanıcıların ortak şikayeti olan titreme ve vidaların gevşeyip dökülmesinin sebebi budur. Bu sebepten 50 cc motorları genç kardeşlerime pek tavsiye etmiyorum.

 Benim motorum şu anda 7.000 km.yi geçti ve ilk 500 km bakımındaki sıkma kontrolünden sonra ne bir tane vida gevşedi ne de titreşim oldu. 50 km.yi geçmediğiniz zaman motorun sesi de az oluyor. Her 2.000 km götürdüğüm bakımlarda sadece yağı değişti ki bu da sakin kullanmam sayesinde oldu. Kısaca sakin kullanabilecekseniz bu motorlar şehir içinde veya kısa mesafeli ulaşımlarda ihtiyacınızı karşılayacaktır. Ben Silifke-Taşucu bölgesinde yaşıyorum ve bu yöredeki köylülerin de tercihi benimkine benzer motorlar. Motorları günlük hayatlarında her işlerinde ( şehire,tarlaya,pazara hatta gezmeye ) uzun yıllar sorunsuzca kullanıyorlar bunun da sebebi çok sakin sürmeleri. Yorumlarda Çin malı olmasından dolayı yapılan eleştirileri pek fazla hak etmediğini düşünüyorum. Sonuçta belli bir teknoloji ile çok büyük sanayi tesislerinde bir ihtiyacı karşılaması için üretiliyorlar ve ciddi satış rakkamlarına ve pazar payına sahip. Üretimden tüketiciye kadar milyonlarca insan bu motorlardan ekmek yiyor. Bu motorların fiyatını da göz önüne alarak benim düşüncem kesinlikle olumludur. Alan ve alacak arkadaşlara keyifli sürüşler diliyorum.    

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BURDUR-GÖLHİSAR TURU :

ROMANYA-2019 ( TRANSFAGARAŞAN YOLU )

YUNANİSTAN TURU: