CUB MOTOR NEDİR ?

 

 


1-Cub motor nedir?

 Ben cub motor almadan önce uzunca bir araştırma yaptım ve iyice aklıma yattıktan sonra tercihim bu yönde oldu. Öncelikle tarihçesinden başlamak istiyorum.

 1958 yılında yarış motorları üreten Honda’nın sahipleri SOİCHİRO HONDA ve TAKEO FUJİSAWA Almanya’da üretilen moped ve scuterleri incelemiş ve ikisinin karışımı hem şehir içinde hem de kırsalda bozuk yollarada tüm dünyanın kullanabileceği bir motor yapmaya karar vermişler.O yıllarda pek fazla asfalt yol yokmuş.

 Cheap urban bike ( ucuz kırsal motoru )nun baş harflerinden oluşan CUB motor skuterdaki kayış,küçük tekerlek ve saç kaporta yerine sağlam çelik iskelet ( underbone motorcycle ),daha büyük lastikler,daha hafif plastik kaporta ve çok ekonomik yarı otomatik 4 vitesli motor ile donatıldı.

 Sonunda Honda e-type CUB 50 motorsiklet ortaya çıktı. Zamanla 70 ve 90 cc.lik modeller ile dünyayı kasıp kavurmaya başladı. Öyle ki Avrupa’da Vespa’yı bile geçti. Günümüzde süper Cub 125 modeli ile 100 milyon adet rakkamına ulaştı.

 Uzunca bir zamandır bu motorları sadece Honda değil birçok ünlü ve daha az ünlü markada üretiyor. Şu anda ülkemizde bütün yerli motorsiklet firmaları da Cub modelini üretiyorlar.

 Çin menşeyli olup ülkemizde üretilen Cub motorların hepsinin motorları neredeyse aynı, fark sadece kaporta ve üzerindeki far,sinyal,km saati bagaj gibi kısımlarında dolayısıyla motor yedek parçaları her yerde var ve çok ucuz. Hani eskiden yerli arabalar için parçası bakkalda bile bulunur derlerdi ya işte bunları da köylerdeki tamirciler bile onarabiliyor. Hem motor hem kaporta parçaları çok ucuz. Durum böyle olunca motorun fiyatı da neredeyse bisiklet ile aynı. Mesela ben motorumu Ekim 2020 de 7.000 liraya aldım. Ocak 2020 de almış olsaydım 5.000 lira ödeyecektim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BURDUR-GÖLHİSAR TURU :

ROMANYA-2019 ( TRANSFAGARAŞAN YOLU )

YUNANİSTAN TURU: