E-BİKE (Pedal destekli bisiklet )

 
Yaygın olarak '' Elektrikli bisiklet '' olarak adlandırılsa da bana göre '' elektrikli motoruyla pedal desteği olan bisiklet '' yani kısaca '' E-Bike '' konumuz. Her ikisini birbirinden ayırmamız gerekiyor.
   Elektrikli bisiklet sadece elciğini çevirmeniz ile hareket eden ve son zamanlarda görüntü olarak gerçek motorsikletlerden hiç farkı kalmamış araçlardır ki bunların arkasında bulunan plaka yerinde '' Elektrikli Bisiklet '' yazması zorunludur. Belli gücün üstünde olanlar için bazı yasal yaptırımlarda vardır ve bu yaptırımlar sayıları arttıkça daha da ağırlaştırılmaktadır. Sürücüleri de kask takmak zorundadır. İşin bu kısmı zaten beni ilgilendirmiyor.
   Öncelikle bana en çok sorulan sorunun cevabını vermek istiyorum. Bu kadar uzun ve zaman zaman zor yollarda ve ülkelerde turlar yaptıktan sonra neden e-bike'a geçiş yaptım ?
   1 - Avrupa'da yaptığım turlarda genç veya yaşlı pek çok bisikletçinin e-bike kullanması.
   2 - Özellikle işe gidip gelirken tercih edilmesi ve böylece terlemeden yorulmadan iş yerine varmak, orada duş alma problemini düşünmemek.
   3 - Benim yaş grubumdaki bisikletçilerin dizlerini ve kalplerini korumak istemeleri böylece daha uzun süre bisikletin keyfini sürebilmek.
   4 - Ben ne yarışçıyım ne de bir yerlere belli bir sürede gitmek zorundayım. Bisiklete bir hobi olarak biniyorum. Emeklilik hayatımda onunla çok güzel vakit geçiriyor ve hayal bile edemediğim yerleri gezip görüyorum. Genç de olsanız yüklü veya yüksüz bisikletle bir yokuş çıktığınızda nabzınız yükseliyor, nefes nefese kalıyorsunuz hatta bazılarınız çok dik rampalarda ara ara durup dinleniyor veya yürüyorsunuz. Rampalarda benim randımanım haliyle gençlere göre daha düşük oluyor .
   5 - Geç de olsa yıllar sonra tanıştığım ve asla vaz geçemeyeceğim bisiklet hayatımı uzatabilmek için yoluma e-bike ile devam etmeye karar verdim. Uzun zamandır günlük hayatımda , yurt içi ve yurt dışı turlarımda her yere e-bike ile gidiyorum.
   Yurt içi turlarımda pek sıkıntım olmayacaktır ancak yurt dışına giderken bisikleti değil ama sadece bataryasını uçağa almadıkları için Avrupa'nın belli noktalarına gidiş ve dönüşlerde tren veya otobüs kullanacağım.
   Birazda e-bike'ın özelliklerinden bahsetmek istiyorum.
   Shimano Steps'in  E-6002 motoru ve E-8010 - 504 WH 36 V. 14Ah.bataryası olan sistemini kullanıyorum.
   EKO , NORMAL ve HİGH olarak üç takviye seçeneği var. Ben genellikle eko modunu kullanıyorum
   Bir de WALK modu var. Bisikleti yürüme hızında destekliyor. Bu özelliği metro merdivenlerindeki bisiklet rampalarında veya arazide yol olmayan bir yerden elinizde iterek çıkmanız gerektiğinde çok işe yarıyor.
   Sistem siz sadece pedal çevirdiğiniz zaman devreye giriyor ve ihtiyacınız kadar size destek veriyor. 25,9 km ( yasa gereği bisikletin maksimum hızı 25 km.dir ) hıza ulaştığınızda devreden çıkıyor. Size ne kadar destek verdiğini göstergesinde çizgi şeklinde görebiliyorsunuz. Örneğin kırmızı ışıkta bekliyorsunuz yeşil yandı hareket ettiniz destek çizgisi en sona kadar çıkıyor ve yolun eğimine göre yavaş yavaş aşağı iniyor. Rampa çıkarken de aynı şekilde siz vites küçülttükçe aşağı iniyor. Düz bir yolda pedal cevirirken ayağınız nasıl boşta dönüyorsa e-bike da gerek düzde gerek rampada ayaklarınız adeta hep boşta dönüyor. Dolayısıyla ne terliyor ne de yoruluyorsunuz.
   Benim bisikletim tam şarj ile 100 ile 150 km arasında yol yapabiliyor. Bataryam 1.000 defa şarj edilebiliyormuş ancak bunun 500 den sonra % 80 ' ne  düşebileceği söyleniyor . Ben henüz o aşamaya gelmedim.
   Uzun turlarda sıkıntı olabileceğini düşünen olabilir ama bence 20-30 km sürdükten sonra bir yerde mola vereceksiniz veya öğle yemeği için duracaksınız ki burada bataryanızı şarja takabilirsiniz diye düşünüyorum. Uzun turlarda içiniz rahat olsun istiyorsanız benim de yaptığım gibi bir batarya daha satın alabilirsiniz.
   Bisikletimin toplam ağırlığı 23 kg. Normal bisikletim bagajları , çamurluk , sulukları ve ilave aksesuarları ile 18 kg geliyordu. Yedek batarya ile en fazla 10 kg ilave bir ağırlığınız olacak bunun bir kısmını bedeninizdeki ve çantalarınızdaki gereksiz ağırlıklardan kurtularak dengeleyebilirsiniz.
   Sonuç olarak e-bike'mdan çok memnunum ve iyi ki almışım. Keşke daha önce alıp bu keyfi yaşasaymışım. Hedefime yorulmadan ve terlemeden ( Lütfen bisikletçi kokar demeyin etrafımıza çok ayıp oluyor ) ulaşmak çok güzel bir duygu. Artık nereden gidersem daha az rampa çıkarım diye düşünmüyorum. Bu arada günlük hedef menzilim de uzadı.
   E-BİKE ile ilgili olarak bir şeyler yazmaya çalıştım umarım faydalı olur,
   Bence malımız ve paramız kendimize ait olabilir ama yaşadıklarımızı ve gördüklerimizi paylaşmalıyız , hayat paylaştıkça daha güzeldir .

Yorumlar

  1. Sevgili abicim yine yazdıklarını bir solukta ve keyifle okudum.. Dogru bir karar oldugu kanatindeyim, sağlık ve mutluluk her şeyden önemli.. Sana uzun yıllar bu yeni bisikletinle birlikte keyifli turlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Abi merhaba
    Güzel bilgiler teşekkür ederim. Bende sizler gibi düşünüyorum. Teknolojiyi anlamlı kullanmak, uzun süreli ve sağlıklı bisiklet kullanmaya imkan sağlıyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BURDUR-GÖLHİSAR TURU :

ROMANYA-2019 ( TRANSFAGARAŞAN YOLU )

YUNANİSTAN TURU: