BURDUR-GÖLHİSAR TURU :

9.Temmuz. 2023 - Pazar :

Mehmet Ertürkmen ile bir önceki sene Köprülü Kanyon'da yan yana çadır kurarak tanıştık. Motorlarımızın biri 50 cc. diğeri 250 cc. olmasına rağmen düşüncelerimiz ve hayallerimiz bir olunca dostluğumuz artarak devam ediyor.

Mehmet'in yaşadığı yer olan Gölhisar'a geçen sene yaptığım turdan dönerken uğramış bir gece kalmıştım. Çevresinde çok güzel motosiklet rotaları olması sebebiyle bu sene daha uzun zaman ayırmaya karar verdim.

Tisan'dan sahil yolunu takip ederek Alanya, Antalya üzerinden gidersem yolum 200 km. daha kısalacaktı ancak hem çok kalabalık ( özellikle Alanya-Antalya arası motor için hiç uygun değil.) hem de hava sıcak olduğu için genellikle kullandığım rotayı tercih ettim ve Ermenek, Taşkent, Bozkır, Seydişehir üzerinden Beyşehir'e gelip Öğretmen Evine yerleştim. Bu rota benim ve motorum için daha uzun ama keyifliydi. Ayrıca yayla yolu olduğu için hava da serin oluyor.

10.Temmuz.2023 - Pazartesi :

Bugün de yolum uzun, daha doğrusu benim sürüş tarzım ve motorum için uzun sayılır. ( 50-60 km hızla gidiyorum ve 50 ile 100 km.den sonra mola veriyorum.)  Bu yüzden Öğretmen Evinde kahvaltısız konaklama seçtim. ( Bu uygulama Beyşehir'de yeni başlamış , çok da iyi olmuş.) Saat 06.30 da yola çıktım. Şarkikaraağaç çıkışında Shell istasyonunda hem benzin ikmali hem de kahvaltı için durdum. Görevli arkadaşlar yardımcı olup özel kapalı alanda oturmamı sağladılar. Çay ve kahve ikramında bulundular. Keramet motorda

Yalvaç, Senirkent, Uluborlu, Keçiborlu, Senir' den Kuyucak Lavanta Köyüne geldim. Şu anda buranın en uygun zamanıydı ve lavanta tarlaları arasında ilerleyen köy yolunda motor sürmenin keyfi anlatılamaz yaşamak lazım.

Kuyucak köyünde belediye Kuyucak'lı hanımlara küçük ahşap kulübelerde lavantalı doğal ürünleri satmalarına destek olmuş. Yöreye özgü Lavantalı gazoz ve dondurmanın tadına baktım.

Daha fazla kalmak isterdim ancak kalan zamana göre oldukça uzun yolum vardı. Bugün rotam genelde düzdü ve viraj yok denecek kadar azdı bu yüzden biraz daha hızlı ilerleyebiliyordum. Saat 18.00 gibi Gölhisar'a vardım. Biraz dinlenip bir şeyler yedikten sonra Mehmet'in iki gün sonra vereceği konserin prova çalışmasına gittik. Bu arada Gölhisar'ın meşhur Çörek otlu kahvesini ikinci kere içtim.

11.Temmuz.2023 - Salı :

Evde bol sohbetli kahvaltı sonrasına Mehmet 125 cc.lik motoruyla ( Mehmet'in 125 cc.lik cub ve 250 cc.lik Suzuki Vstrom'u var ) ben de arkasında peş peşe Gölhisar'ın yukarısındaki tepeye tırmanıp Böğrüdelik yaylasına çıktık.

Burası Çam ve Ardıç ağaçları ile kaplı belediye tarafından düzenlenmiş buz gibi suları olan piknik alanı. 1.450 rakımlı olması sebebiyle tüm Gölhisar'ı ve ovayı görebiliyorsunuz. Aşağı inerken yol millet bahçesinden geçiyor. Buradaki piknik masaları ağaçların yoğunluğundan adeta görünmüyor.

Öğleden sonra Kibyra Antik kentine gittik. Burası gerçekten hem çok enteresan hem de görülmeye değer. Şehre hakim üç tepeden oluşuyor ve MS. 6.- 7. yüz yıla ait.

Yukarıdan aşağı doğru kazılarak ortaya çıktığı ve yüz yıllar boyunca toprak altında kaldığı için tüm taşlar ve sütunlar, kemerler, heykeller tertemiz kalmış. 12.000 kişilik stadyumu, agorası, tiyatro ve meclis binası, çok enteresan hamamı, en güzeli de yuvarlak kuleli çeşmesi, meclis binasındaki medusa mozaiği ayrı ayrı görülmeye değer.

Ben genelde bu tür yerleri gezmeyi çok sevmem çünkü çok fazla eksikler vardır ancak burada her şey o kadar tam olarak yüzeye çıkartılmış ki adeta o günkü haliyle görebiliyorsunuz. Bu yüzden çok keyif aldım. Bunda Mehmet'in de payı çok büyük çünkü hepsini çok detaylı ve muhteşem anlattı.

Akşam yine provaya gittik sonra da ana caddede toplandıkları yerde geç saate kadar sohbet ettik. Bu arada iki önemli hususu anlatmadan geçemeyeceğim.

1- Mehmet tüm arkadaşlarına benden o kadar bahsetmiş ki bir yerde oturunca herkes beni çok iyi tanıyordu bu yüzden kaynaşmamız çok hızlı oldu. Sanki uzun süre Gölhisar'da yaşayıp bir süreliğine oradan ayrılıp geri dönmüş gibi hissettim kendimi .

2- Yıllardır her sene yaz döneminde Gölhisar'ın ana caddesi saat 18.00 ile 24.00 arasında tüm araç trafiğine ( motosiklet dahil ) kapatılıyor ve herkes yürüyüş yapıyor. Araçlara engel olan polis de yok ortada. Bu arada caddedeki tüm dükkanlarda açık oluyor.

12.Temmuz. Çarşamba :

Aslında bugün dönmeyi düşünüyordum ama akşam ana meydanda Mehmet'inde aylardır hazırlandığı Halk müziği konseri olacak. Bu yüzden bir gece daha kalacağım. Koro heyeti ve müzisyenler genelde öğretmenlerden oluşuyor bu arada İlçe Milli Eğitim Müdürü de solistler arasında. Mehmet koronun orkestrasında ney çalıyor. Ana meydana sahne kuruluyor, gün içinde son iki prova daha yapılacak, traş olunup kıyafetler giyilecek Mehmet hala beni nasıl gezdireceğini düşünüyor.  Sen bana bir rota çiz ben gezerim desem de dinlemiyor. Plan çoktan yapılmış arkadaşımız Osman Kavçakar işten izin almış beni gezdirmek için. Sabah kahvaltıdan sonra Mehmet'i zorla gönderdim. Osman 10.30 da gelecek beraber gezeceğiz.

Önce Gölhisar Gölüne gittik. Burası önceden daha büyükmüş ama biraz küçülünce koruma altına alınmış. Çevresi sazlık olduğu için yapılaşma yasak.

Dönem dönem göçmen kuşların uğrak yeri hatta bunun için gözetleme kuleleri yapılmış. Umarım böyle kalır Araplara falan satılmaz.

Osman önde ben arkada tamamen köy yollarından Yapraklı Barajı, Dalaman Çayının kaynağı gibi tüm bölgeyi detaylı gezdik. En son Kirazlıyayla'da muhteşem bir yerde yemek yedik. Tesisin her yerinden sular akıyordu.

Sonrasında farklı bir yoldan eve döndük. 100 km.den fazla yol yaptık ama gerçekten çok keyifliydi. Teşekkürler Osman kardeşim.

Akşam 21.30 da konseri izlemeye gittim. Tek kelimeyle her şey çok güzeldi. Her sene yapılan, tüm halkın ve özellikle resmi kurumların Kaymakamlığın, Belediye'nin, Burdur TV.nin ( En son sistem kamera ve cihazlarla) kısaca tüm Gölhisar'ın el birliği ile ortaya çıkarttığı bir şenlik oldu.

13.Temmuz. 2023- Perşembe :

Yine yolum çok uzun ve hava ısınmaya başladığı için kahvaltı etmeden ( Mehmet buna çok kızdı ) 6.30 gibi yola çıktım. Burdur, Isparta, Eğirdir'den geçip bu defa gölün doğusundan dolaşıp Gelendost, Yalvaç üzerinden Beyşehir'e geldim, öğretmen evine yerleştim. İtiraf etmem gerekirse gidiş yolum yani Yalvaç, Senirkent, Uluborlu, Keçiborlu yolu daha zevkliydi, Daha sonra Yuki Motorları resmi servisinde 4.000 km garanti bakımı ve yağ değiştirme işlemini yaptırdım.

14.Temmuz.2023- Cuma :

Eve dönüş günüm, tüm Türkiye'de sıcak hava uyarısı var ancak benim yolum hep yaylalarda. Acelem yok nasıl olsa eve gidiyorum bu yüzden kahvaltımı yapıp 9.00 gibi Beyşehir'den ayrıldım. Akdeniz sahilindeki Büyükeceli'ye kadar serin serin geldim. Buradan sonra da fazla sıcak olmadı çünkü hem akşam üstü serinliği başlamıştı hem de 15 km civarında yolum kalmıştı.

Çok güzel bir turun daha sonuna geldim. 6 günde 1.650 km civarında yol yaptım. Bu defa hiç çadır kuramadım ama olsun yine de iyiydi. Tekrar yollarda olmak ümidiyle.