MELİKLER VADİSİ VE KÖPRÜLÜ KANYON TURU =


 


 20.Haziran.2023 - Salı
 : 

   


Bu turda rotam Ermenek, Bozkır, Seydişehir, Beyşehir, Melikler Vadisi, Köprülü Kanyon, İbradı, Alanya, Tisan, 

   

Ermenek

Bugün Gülnar, Ermenek, Taşkent üzerinden Hadim'e gelip öğretmen evinde konakladım. Yolda yer yer yağmur atıştırdı ki bu çok keyifliydi ancak Başyayla'dan sonraki dik çıkışta karşıdan esen rüzgar her zamankinden daha hiddetliydi ki zaman zaman 1nci vitese bile düşmek zorunda bıraktı motorumu.

   Hadim öğretmen evi müdürü Muammer bey ve yardımcısı Şükrü bey ile dostluğumuz her defasında biraz daha pekişiyor. Orada kaldığım zaman motorumu bitişikteki emniyet müdürlüğünün bahçesine koyuyorum. Hatta bu gidişimde görevli memur arkadaş beni geçen seneden hatırladı. Sadece o da değil Hadim'in çıkışındaki pastanenin ( poaçaları gerçekten çok lezzetli özellikle dere otlu- peynirlisi ) sahibinin hatırlaması da sanıyorum motorla gezmemden kaynaklanıyor. 

   

Beyşehir

   21.Haziran.2023 - Çarşamba :

 


 Bozkır'daki Opet de iyi bir mola yeri. Araçla giderseniz hemen karşısında Çavuşoğlu'ndan çifte kavrulmuş tahin öneririm. Seydişehir ve Beyşehir'de moladan sonra Yenişarbademli'den market ve ekmek ( Belediye fırınından yöresel ekmek ) ikmalinden sonra Aksu yoluna devam ettim. Yol baraj çalışmasından dolayı bayağı bozulmuştu ve bazı tabelalar rüzgardan dönmüş olsa gerek yanlış yönü gösteriyordu. Bu yüzden navigasyonda Aksu'yu işaretleyip bu rotadan şaşmayın.

   

Melikler Yaylası

Melikler vadisinde Milas'dan gelmiş bir motosiklet grubu birkaç çadırlı ve karavanlı aile vardı. Her zamanki yerime Güney tarafındaki en tepe noktaya yerleştim. Saat 21 gibi arkadaşlarım Mehmet Ertürkmen ve Serdar geldi. Gece bana göre çok güzeldi ama ikisi de üşüdüğünü söyledi.


Milas'lı motorcu arkadaşlar ile sohbet, bilgi alışverişi ve anı fotoğrafından sonra ayrıldık.

Mehmet ve Serdar Beyşehir yönüne ben de Aksu yönüne devam ettik. 

   22.haziran.2023 - Perşembe :

   


Kasımlar üzerinden gün boyu inişli çıkışlı sürekli virajlı yayla yolu zorlu ama keyifliydi. Tek sıkıntı hiç benzinlik olmamasıydı. Bu sorunu köylerdeki bakkallar 1 litrelik şişeler ile çözmüş. 100 km.de 1,5 litre tüketimi olan motorum için bu durum bana bir engel teşkil etmiyor. sadece bilgi mahiyetinde olması için Eğirdir - Aksu ile Antalya - Aksu arasındaki bu yolda hiç benzinlik yok.

   Köprülü kanyonda geçen seneki ile aynı yere çadırımı kurdum. Hafta ortası olması sebebiyle bölge tenhaydı. 

   23.haziran.2023 - Cuma :

   


   Sabah hazırlanıp Antalya yönüne devam edip Sağırın'dan sapıp yayla yollarından İbradı'ya geldim. Niyetim yine yayla yollarından Bozkır, Hadim , Ermenek üzerinden dönmekti ancak günlerdir sürekli yayla yollarında motor sürmekten sıkıldım birazda düz yolda keyif yapmak istedim bu yüzden İbradı'dan Alanya'ya indim. Burada hem mola verdim hem de arkadaşım Ferhan Özgören'i gördüm. 

   

Gazipaşa sahili

Bu gezilerde kabaca bir proğram yapsam da bir kaç günlük uzatma payım olabiliyor. 2 gündür çadırda yattıktan sonra 3ncü gün için Gazipaşa Uygulama Otelini ayarladım. Vakitlice vardığım için hem biraz dinlenmeye hem de sahili ve şehri gezmeye bol bol vaktim oldu. 

   24.Haziran. 2023 - Cumartesi :

   


   Bazı Uygulama  Otellerinin kahvaltıları Öğretmen Evlerine göre daha zengin oluyor. Gazipaşa'da bunlardan biri. Acele etmeden sakin bir kahvaltı sonrası hazırlanıp ayrıldım. Anamur, Bozyazı, Aydıncık üzerinden akşam üstü Tisan'a geldim.

 



 Beş günlük ve yaklaşık 1200 km.lik güzel bir tur oldu. Yollarda, köy kahvelerinde renkli insanlarla tanışıp keyifli sohbetler oldu. Motorumun küçük oluşu, çantalarım ve yaşım ilgi odağı oluyor. İkramlarda bulunanlar hatta evinde misafir etmek isteyenler hiç eksik olmuyor. Sağlıklı olayım hep yolda olayım.   

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BURDUR-GÖLHİSAR TURU :

ROMANYA-2019 ( TRANSFAGARAŞAN YOLU )

YUNANİSTAN TURU: