KARİA YOLU TURU - KASIM 2017

Cennet vatanımızın her yeri çok güzel ama Muğla ile Antalya arasında kalan bölgede, özellikle bahar aylarında pedallamak ayrı bir keyiftir benim için. Bu yöreyi farklı kılan doğal güzelliklerle dolu birbirinden zevkli rotaların yanı sıra arkadaşlarımın ve dostlarımın orada olmasıdır.

Karia yolu turu Göcek'den başlayıp Akyaka'da son bulan 7 günlük farklı bir etkinlikti. Her gün ayrı yerde ücretsiz kamp atılacak, yemeklerin katılımcılara ait olacağı serbest olarak sürmeli bir tur olacaktı. Katılıyorum seçeneğini hemen onayladım.

Başlangıç yeri olan Göcek Marina'da çok büyük bir sundurmanın altına çadırlarımızı kurduk 19 Kasım günü. Beklenen fırtına ve yağmur akşam üstü başladı ve gece boyu tüm şiddeti ile devam etti. Bu yüzden Cemal Atasoy kardeşimin Asya turu sunumu iptal oldu. İstanbul'da izleme şansına sahip olmuştum ama bir kere daha o güzellikleri görmek isterdim. Sabah hava değişti ve artık tur sonuna kadar güneş ile bizimle olacağı hususunda antlaşma yaptık.

İnşaatı geçen sene tamamlanan ancak nedense açılmayan 2'nci Göcek tünelinden geçip Dalaman'a geldik. 3 saat serbest zamandan sonra Sarsala koyuna hareket ettik. Hava o kadar güzeldi ki akşamüstü denize girenler oldu. Ben sabah yüzmeyi tercih ettim.

Dalaman'da 3 saat serbest zamanı takiben bu sefer Aşı koyuna pedalladık ve çadırlarımızı kurduk. Gerek Sarsala koyu gerekse Aşı koyu yörenin cennet koylarından. Aşı koyunda deniz biraz daha serindi ama yine de harikaydı. Bu arada belediyenin gönderdiği odunlarla sahilde yaktığımız ateşin etrafında toplanıp sohbet edip söylediğimiz şarkılarla geceler daha bir keyifli oldu.

3.gün kahvaltıdan sonra muhteşem Aşı koyunu arkada bırakarak önce İztuzu'na sonra Dalyan'a pedalladık ve kamp alanına yerleştik. Tur boyunca Atalay Yumul, Aykut Sığındık, Rüştü Berber, Kemal Yazıharman ile beraber hareket edip canım arkadaşım Atalay Yumul'un nefis yemeklerini bir arada yedik. Zaman zaman Yalçın Uslu da bize katıldı. Antalya'dan tandem ile pedallayan ve Göcek'den itibaren bizimle olan ( İso ) İsmail Odabaşıoğlu ve Levent Sunay işleri yüzünden bizden ayrıldı maalesef.
Akşam Dalyan belediyesi kent konseyi salonunda arkadaşlara Norveç turumu anlattım. Bu arada ahşap oyma işi yapan bir atölye dikkatimi çekti içeriye girince hayretler içinde kaldım.
Sahibi Mustafa Demirtaş bey doğada bulduğu kurumuş kütükleri oyarak yaptığı sanatı ile adeta onları ölümsüz eserler haline getiriyordu. Yolunuz düşerse mutlaka ziyaretine gitmenizi öneririm. Bir şeyler almasanız bile tanışıp çay için kesin çok etkileneceksiniz.
4. gün feribotla Kaunos tarafina geçip Sultaniye kaplıcalarında 4 saat çamur banyosu ve şifalı hamamdan yararlandık.
Akşam üstü Köyceğiz'den geçip merkezden 5 km uzaktaki Kaptan'ın yerinde çadırlarımızı kurduk. Sabah uyandığımızda çiğ ve nemden bisikletlerimiz ve çadırlarımız bayağı ıslanmıştı ama güneş çıkınca hepsi kurudu.

5. Gün. Grup Geyikli kanyonuna devam ederken Atalay , Rüştü , Aykut , Yalçın ile Tarkan bisiklet dükkanının açılış partisi için Ortaca'ya geri döndük.
Tarkan&Zehra Erbil çifti çok emek vermişler,çok yorulmuşlar ama sonunda farklı dekoru,sıcak renkleri ile harika bir bisiklet dükkanı çıkmış ortaya. Zehra hanımın '' askıda bisiklet '' kampanyasına tüm bisikletçilerin az veya çok katılması gerek bence. Bu arada açılışa gelen misafirlerle görüntülü olarak Norveç anılarımı paylaştım.
Gece boyu devam eden yağmur sabah yerini güneşe terk etti ama sadece akşam üstüne kadar.Akyaka girişinde benim çok mutlu arkadaşlarımın sinir olduğu iç çamaşırlara kadar ıslanma olayından sonra çadırda yatma fikri yerine Fırat'ın apartında kalma kararı alındı oy çokluğu ile.Bu arada Karia turu da sona ermiş ve arkadaşlardan bazıları da Akyaka'da kalmıştı. Ertesi gün hep beraber Sakar'ı çıkıp Muğla'ya pedalladık. 2 gece Muğla, Gülağazı , Enverçevko konuk evinde kaldık.
Bu arada Feridun Ekmekçi'nin öğrencilerine Norveç seyahatimi anlattım. Feridun hocanın yaptığı harika projelere benim de ufacık katkım olsun istedim sadece.
   Her zamanki gibi yine çok keyifli bir tur oldu ve yöreden istemeye istemeye ayrıldım. En kısa zamanda tekrar gitmek umuduyla.